Pavel Landovský vítá honosnou návštěvu halasným „seru“. Vilém Čok vjíždí do sálu paláce Lucerna na motorce, aby si coby kníže Sternenhoch vybral v davu diskožínek nevěstu. Ivana Chýlková jako naivka, která se změní v mrchu a tyranizuje Vildu. Demonstrace v pražských ulicích a psychedelie v žižkovské věži, odkud kníže sleduje (nejen) kalhotky své milované. V žáru královské lásky, první porevoluční film Jana Němce, je bez debaty největším úletem české kinematografie devadesátých let. Ostatně jindy než v posametovém mixu nadšení, absurdity a chaosu by ani vzniknout nemohl. Jan Němec vrcholně imaginativní, krajně nedisciplinovaný a utržený ze řetězu, protože kdy jindy, když ne tehdy – v roce 1990.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 59 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].