Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Agenda

Zmatený vzor dobroty a síly

Autoři Krkonošských pohádek vyhráli první kolo sporu o to, zda Vodafon zneužil v reklamě postavu vládce českých hor

Režisérovi Jakubu Kohákovi se linka s Krakonošem líbila o něco méně než nápad využít do vánoční reklamy postavy ze seriálu Návštěvníci, ale nakonec ustoupil. Mytickou postavu vládce hor chtěla ve spotu jak reklamní agentura, jejíž kreativci vše vymysleli a která mu práci zadala, tak klient – mobilní operátor Vodafone. Na Vánoce 2013 tak na televizní obrazovky vtrhla trochu jiná verze Krakonoše, než jakou známe z legend a pohádek. Krakonoš v podání Karla Heřmánka v klipu nejprve laškuje s krásnou dívkou a pak se sloganem o „volání přírody“ míří zrychleným krokem k latríně.

Reklama bez většího rozruchu proběhla éterem (Vodafonu ani Radě pro rozhlasové a televizní vysílání si nikdo nestěžoval) a málokdo, včetně autorů, by si na ni po třech letech vzpomněl. Paměť až nyní oživilo rozhodnutí Městského soudu v Praze, jež dalo za pravdu dvěma autorkám a dědicům třetího autora večerníčkovské televizní klasiky Krkonošské pohádky. Reklama podle nich dehonestuje a zneužívá hrdinu seriálu a soud nařídil Vodafonu zaplatit odškodné ve výši 600 tisíc korun. Spor ještě není u konce, protože operátor chystá odvolání, celá věc ovšem představuje zajímavý právní problém.

Právník tvůrců pohádek František Vyskočil totiž neargumentoval ochranou autorských práv, jak by se dalo čekat, ale nekalou soutěží. Tak se označuje chování účastníků hospodářské soutěže, tedy firem i jednotlivců, kteří na trhu jednají v rozporu s dobrými mravy.

Nekalá soutěž může mít řadu forem, mimo…

titulka_kindle
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 39 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

titulka_kindle
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 39 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Silvie Lauder

vedoucí rubriky, Fokus

Silvie Lauder
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1531
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte