0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura30. 4. 20162 minuty

Do tepláků!

Je to tak příjemné. A už se za to nemusíme stydět. Za to, co bylo vždy nepřípustné. Za to, co šlo jenom doma nebo tam, kde nás nikdo neviděl. Za to měkké a teplé, co nás obejme a jemně přijme. Ano, za tepláky. Ani za legíny a funkční nátělníky. Dokonce i mluvit o tom už můžeme – a máme na to už i slovo. Athleisure je oblečení pro sport (athletic) nošené v čase, kdy nesportujeme, ale jen tak žijeme (leisure). Zrovna bylo zařazeno do slovníku Merriam-Webster. Což znamená, že je to slovo naší doby.

Editoři slovníku sledují nové jevy i po několik let – a než jim dají právo na vlastní slovo, řádně je prověří. A teď už zřejmě opravdu nemohli přehlížet, kdo všechno a kde chodí v teplákovce. Už pár sezon se celebrity po Hollywoodu procházejí v běžeckém, ačkoli běhat byly naposledy před třemi měsíci. Také nová generace modelek instagirls jako Cara Delevingne, Gigi Hadid nebo Kendall Jenner se sice převléká několikrát za den, ale poslední dobou jako by jen do dalších tepláků. Řada hereček a modelek se spojuje se sportovními firmami, Kate Hudson například s Fabletics, sportovní podprsenku své značky si vzala dokonce místo koktejlek na večírek – a módní policie jí ještě zasalutovala.

Reklama

Za poslední měsíc se půl druhého milionu lidí podívalo na video o nové značce sportovního šatstva Ivy Park, kterou uvedla na trh zpěvačka Beyoncé. Spot je o sportu, síle vůle, o radosti z pohybu. Což ovšem není to nejdůležitější. Spíš to pohodlíčko, teploučko a měkoučko. Protože móda je taková, jaká…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc