0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura26. 3. 20162 minuty

Jaro v pyžamu

Trochu škrobený večírek. Škrobené límečky, úsměvy a na párátkách logo zaměstnavatele. Támhle je hlouček neoblíbených kolegů. Uhýbají pohledem, kariéristi. Baví se jen s tím, kdo je důležitý. Dokonce i proplešatělý a bezvýznamný kolega, co pro vás má slabost, dnes flirtuje s nějakou veselou krávou. Jak ta se zubí. V rozpacích si uhlazujete sukni – dlaně však nahmátnou kalhoty od pyžama. Zas jednou blbý sen o tom, jak jste přišli na večírek v pyžamu. Chcete se probudit. Ale co to? Vy jste tam opravdu. I pyžamo je tam. A je to tak správně. Pyžamo je trend sezony.

Pít koktejl v pyžamu a připadat si adekvátně, není snadné. Ale zvládnout se to dá. Mezi prvními se odvážila vyjít na veřejnost v hedvábném pyjama Coco Chanel. Na chaise longue i na Cote d‘Azur a večer na foxtrotu, tam všude se na konci dvacátých let vyskytovaly ženy ve volných kalhotách, blůze a s cigaretou či dýmkou. Svobodné, rozpustilé, vždy však elegantní se samozřejmostí, jakou by dnešní ženy také chtěly. Doufají, že v hedvábném kompletu budou jako Marlene Dietrich, i když celý den psaly zbytečné e-maily a k obědu měly meníčko s oním bezvýznamným kolegou.

Reklama

A módní domy jsou připraveny dopřát jim jakoukoli iluzi. Dolce & Gabbana v první řadě, neboť módní subverze, to je jejich. Jejich tisícidolarová pyžama s magnoliemi vypadají dokonale – jako byste se právě probudili. Vyjít v nich na ulici tak dokáže jen největší diverzant. S různou mírou pyžamovitosti přišli také Gucci, Tod‘s, Alexander Wang a další. A…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc