Byl to jeden z největších skandálů americké kinematografie nejen osmdesátých let. Kritika ze strany organizací zastupujících homosexuály nebrala konce. A režisér William Friedkin musí dodnes odpovídat na otázky, jestli byl v minulosti homofob a proč jeho snímek
Na lovu
, k němuž napsal i scénář, ukazuje gaye jako nebezpečí. Etablovaný autor megahitu
Vymítač ďábla
mohl natočit v podstatě cokoli. Spustil se ovšem do S&M newyorské gay scény a vynořil se z ní s filmem, v němž Al Pacino coby policista v utajení infiltruje gay komunitu, aby chytil vraha gayů. Jenže pobyt v něm probouzí vražedné a deviantní myšlenky. I dnes, ve společnosti uvyklé ve filmech na ledacos, zaráží přirozené spojení mezi deprivovaným násilím a sexuální orientací.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 45 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].