Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Civilizace, Kultura, Společnost

Hudební nerevoluce

Další kvartál, další revoluce. Sotva se na pultech stihly ohřát chytré hodinky Apple Watch, oznámil technologický gigant Apple velké plány na novou hudební aplikaci. Byl ostatně nejvyšší čas: od zrodu elektronického trhu s hudbou, u kterého Apple se svým obchodem iTunes stál, se posluchačské zvyky proměnily k nepoznání. Čím dál víc lidí hudbu nekupuje ani nestahuje, ale využívá streamovací služby, které s občasnými reklamními pauzami nebo za mírný poplatek nabízejí miliony skladeb přehratelných přímo z internetu.

Na streamovací trh, kterému vládne aplikace Spotify, se tak na konci června s velkolepými proklamacemi pouští Apple Music. Po dvou týdnech fungování služby je však jasné, že tentokrát se revoluce nekoná. Apple konkurenci výrazně nepředčí ani v tom nejdůležitějším: katalogu dostupných písní. Zdaleka ne všechny písně, které si zákazník může koupit v iTunes, je možné streamovat – například Beatles.

A s 30 miliony skladeb, které pouštět on-line jdou, je Apple Music srovnatelná se Spotify i dalšími službami. Nepřekvapivost hudební knihovny se tak Apple snaží vyvážit mnoha doplňkovými funkcemi. Od exkluzivního internetového rádia Beats 1 – které je ovšem jinak koncipováno jako klasické americké rádio s reklamními upoutávkami a písněmi zbavenými vulgarit – přes sociální síť na propojení fanoušků a hudebníků Connect po asistentku Siri, která hbitě odpoví na dotazy typu „pusť mi největší hity z roku 1991“. Právě na tuhle multifunkčnost ale nakonec aplikace doplácí.…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 42 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].