0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Civilizace25. 7. 20152 minuty

Hudební nerevoluce

Další kvartál, další revoluce. Sotva se na pultech stihly ohřát chytré hodinky Apple Watch, oznámil technologický gigant Apple velké plány na novou hudební aplikaci. Byl ostatně nejvyšší čas: od zrodu elektronického trhu s hudbou, u kterého Apple se svým obchodem iTunes stál, se posluchačské zvyky proměnily k nepoznání. Čím dál víc lidí hudbu nekupuje ani nestahuje, ale využívá streamovací služby, které s občasnými reklamními pauzami nebo za mírný poplatek nabízejí miliony skladeb přehratelných přímo z internetu.

Na streamovací trh, kterému vládne aplikace Spotify, se tak na konci června s velkolepými proklamacemi pouští Apple Music. Po dvou týdnech fungování služby je však jasné, že tentokrát se revoluce nekoná. Apple konkurenci výrazně nepředčí ani v tom nejdůležitějším: katalogu dostupných písní. Zdaleka ne všechny písně, které si zákazník může koupit v iTunes, je možné streamovat – například Beatles.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

A s 30 miliony skladeb, které pouštět on-line jdou, je Apple Music srovnatelná se Spotify i dalšími službami. Nepřekvapivost hudební knihovny se tak Apple snaží vyvážit mnoha doplňkovými funkcemi. Od exkluzivního internetového rádia Beats 1 – které je ovšem jinak koncipováno jako klasické americké rádio s reklamními upoutávkami a písněmi zbavenými vulgarit – přes sociální síť na propojení fanoušků a hudebníků Connect po asistentku Siri, která hbitě odpoví na dotazy typu „pusť mi největší hity z roku 1991“. Právě na tuhle multifunkčnost ale nakonec aplikace doplácí.…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc