Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Trendy

Jak se dělá nápad

Víc hlav víc ví. Jinak se to řekne také brainstorming, crowdsourcing či idea management. Firmy se snaží dostat nápady ze svých zaměstnanců i z úplně cizích lidí.

68B_R41_2010_n.jpg
68B_R41_2010_n.jpg

68A_cudlin_R41_2010_s.jpg
68A_cudlin_R41_2010_s.jpg
Bagety jsou obložené. Káva horká. Pracovníci přítomni. Začíná brainstorming, a jelikož je zrovna čas oběda, myslelo se i na občerstvení, protože hladový mozek nápady negeneruje. „Jde nám o avárnes a o pojnts of interest,“ zahajuje vedoucí. Ostatní čtyři účastníci vědí: tízřík, tutoriálek, testimonál, navrhují. Člověk zvenčí tápe, ale ostatní vypadají, že ano, že právě tohle je ono.

Nápady jsou důležité: tady v reklamní agentuře, ale i v designu, v technologiích, v módě, v médiích. Nápady a inovace jsou klíčem k úspěchu a stále více lidí označovaných jako „kreativní třída“ je placeno za to, že je vymýšlejí. (Kreativní třída je pojem populárního amerického profesora politologie Richarda Floridy, který tvrdí, že třicet procent pracovních míst v USA je dnes založeno na kreativní práci.)

Hon na nápady má různou podobu. Brainstorming je osvědčený, v některých firmách mají i počítačové systémy na jakýsi permanentní brainstorming, kam lidé mohou vkládat návrhy na inovace. Ani to ale nestačí, a hledají se různé způsoby, jak „zaměstnat“ také lidi zvenčí a získávat myšlenky i od nich.

 

Spolu lépe než sami

Pět zaměstnanců v zasedací místnosti komunikační agentury Wunderman patří ke kreativní třídě, a tak tvoří. Když se to, co říkají, přeloží z reklamní řeči, jde o to, že v telefonech Nokia jsou mapy a lidé…

2010_obalka_R41
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 46 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

2010_obalka_R41
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 46 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Karolína Vránková

redaktorka

vrankova_s.jpg
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1146
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte