Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Trendy

Jitřní bríza a půlnoční višeň

Jedny syrečky, prosím. S vůní magnolie. K tomu tchoře s aromatem zeleného čaje. Na den, kdy vyslovím tohle přání, se těším a tuším, že už není daleko. Jedno podobné už mi splnili, když mi prodali chlornan sodný s vůní letní zahrady, přičemž na výběr byla ještě taky jarní louka. „Zřejmě největší mýtus o Savu je, že nelibě čpí,“ vysvětluje to internetová stránka známého dryáku. Že čpí, je ten největší mýtus o chlóru, o tchořích, o syrečkách a dalších smradlavých věcech. A celý obor jménem vůňový marketing je tu proto, aby nás přesvědčil, že to se nám asi něco zdá.

Je to nová móda. Věděla snad babička, co je citronová tráva? Viděla někdy, aspoň v televizi, květ pomeranče? Neviděla a nechyběl jí. Její rodinné štěstí strážil prostě Jar, zelený nebo žlutý, ale jinak bez přívlastků. Proč se také u dřezu rozptylovat vůní neznáma? Ideologové vůňového marketingu tvrdí, že proto, že to je ještě svěžejší a vůbec osvobozující, odpůrci zase, že nás to zotročuje. Že vůně ovlivňují lymbický systém mozku, který zase ovlivňuje emoce, a tak bez kontroly rozumu všechny ty pomerančové květy a borové lesy působí bezdůvodnou blaženost, a že to je tedy v důsledku zneužívání starých dobrých zvířecích instinktů.

My měli Jar, nad domácím krbem Němců zase bděl bůh Persil, jejich nejoblíbenější prací prášek. Ten byl napřed. Vůni citronové trávy znali již roku 1959, jak referují noviny Die Welt. Po roce 1965 voněl po pomerančích a citronech a od roku 1979 po…

2010_obalka_R37
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 47 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

2010_obalka_R37
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 47 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Karolína Vránková

redaktorka

vrankova_s.jpg
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Napsal/a jich celkem 1130
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte