Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
K věci

Musíme zjistit, co vlastně chceme

„Zatím řešíme to, co nejvíc hoří,“ říká šéf rezortu dopravy Vít Bárta (VV), který během svých cest vlakem po republice postupně navštěvuje nejspornější dopravní stavby. Podle ministra je teď sice nutné vyřešit nejnaléhavější průšvihy, situace se však pohne dopředu až s celkovou dopravní koncepcí, která Česku už dvacet let chybí.

07A_R32_2010_n.jpg
07A_R32_2010_n.jpg

Říkáte, že chcete „maximálně zhospodárnit“ výstavbu silnic. Co to konkrétně znamená?

Minulé úterý jsem se sešel s řediteli velkých stavebních společností a požádal je, aby navrhli, o kolik můžou zlevnit stavební práce oproti smlouvám, které s nimi v minulosti stát uzavřel. Jejich stanovisko očekávám toto úterý.

07A_R32_2010_s.jpg
07A_R32_2010_s.jpg

Ale velké firmy už ohlásily, že na tohle nepřistoupí. Jak tedy chcete měnit již uzavřené smlouvy?

Uvidíme. Vycházím z toho, že v době krize – a to najdete v každé manažerské učebnici – se dobrý dodavatel snaží svému zákazníkovi vyjít vstříc slevami, prostě proto, aby se zákazník nepoložil a bylo komu dodávat. Další věc je, že rozpočet ministerstva dopravy se sníží
o 33 procent a já budu muset rozhodnout, který ze současných rozdělaných dopravních projektů se bude stavět dál a na který nebudou peníze. Už jsem ohlásil, že pokračovat budou jenom ty projekty, které stavitelé zlevní. Firmy by měly mít samy zájem na dohodě. Já jsem jejich ředitelům jako protihodnotu slíbil, že do dvou měsíců zprůhledníme administrativu nutnou k tomu, aby se mohli hlásit do výběrových řízení na dopravní stavby, a zároveň jsme si dohodli pravidelné měsíční schůzky. Na slevách se nakonec dohodneme.

Dobře. Stavět se bude podle toho, jaké kdo nabídne slevy. Cena však není jediné kritérium pro to, jestli stavět, nebo nestavět.…

2010_obalka_R32
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 48 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

2010_obalka_R32
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 48 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte