0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

K věci6. 9. 20095 minut

Letíme dál

Petr Kováč • Autor: Milan Jaroš
Petr Kováč
Petr Kováč • Autor: Milan Jaroš

Jaké je poučení z krachu SkyEurope

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Po zkrachovalých aerolinkách SkyEurope zůstalo na 280 tisíc zklamaných pasažérů s nevyužitými letenkami, ale také pochybnosti o tom, jak vůbec mohla firma prodávající své služby hluboko pod cenou na obloze vydržet tak dlouho. „Nízkonákladové společnosti nezmizí, aerolinky se každopádně mění,“ říká expert na leteckou dopravu z Patria Finance Petr Kováč.

Petr Kováč • Autor: Milan Jaroš
Petr Kováč
Petr Kováč • Autor: Milan Jaroš

Odkdy vlastně bylo jasné, že SkyEurope zbankrotují?

Bavíme se o společnosti, která nikdy od začátku své existence v roce 2001 neměla kladný hospodářský výsledek. A to je pořádný problém. Především na konci roku 2008 a začátku letošního roku, kdy kvůli krizi celkově spadla osobní letecká doprava dolů, bylo jasné, že ty „nejkřehčí“ aerolinky budou mít fatální problémy. Posledních pár týdnů, kdy některá letiště odmítla SkyEurope odbavovat letadla, už to bylo jen čekání na konkrétní den.

Máme se připravit na to, že stejný osud čeká v dohledné době i další aerolinky?
Nenapadá mě žádné jméno, kdo by teď byl na řadě. V Evropě ale není trh stabilizovaný. Bude i nadále docházet k zániku středně velkých dopravců a nové společnosti budou i přes problémy letecké dopravy vznikat. SkyEurope byla každopádně výjimka v tom, že jejich agonie trvala tak dlouho. Manažeři firmy byli obdivuhodní v získávání…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc