S kopretinou v kapse
Před jedenácti lety si v pokojíčku otevřeli anglický slovník a jako první jim padlo do oka slovo slovo „rejoice“.
Před jedenácti lety si v pokojíčku otevřeli anglický slovník a jako první jim padlo do oka slovo slovo „rejoice“. Česky to znamená „radostně“. Přesně tak se tehdy bratři Libor (31) a Roman (34) Venkrbcovi cítili a chtěli, aby taková byla i vysněná firma, pro kterou hledali jméno. Oba milují výlety do přírody a vadilo jim, že na českém trhu nemohli sehnat to správné pohodlné oblečení, které znali z vandrů za hranicemi. A tak si kostkované kalhoty se záplatou na kolenech a na hýždích nakonec ušili sami. Dnes patří jejich značka ke špičce na českém trhu s oblečením pro volný čas a je symbolem celé jedné generace. Co je na těch „outdoorových kalhotech“, nad nimiž vrcholoví cyklisté a skuteční horolezci ohrnují nos, tak zvláštního? „Nikde vás neškrtí a mají na sobě kopretinu,“ odpovídá s úsměvem Libor Venkrbec.
Asijská lichotka
Sedí neklidně za stolem v místnosti s barevným nápisem „kanclík“ a je na něm vidět, že by teď byl raději někde v kopcích. Zpod kšiltovky září modré oči, které okamžitě ožijí při každé zmínce o jakékoliv sportovní aktivitě pod širým nebem. Libor Venkrbec zná svou cílovou skupinu dokonale – navrhují totiž s bratrem vlastně sami pro sebe.
První várku asi 70 kalhot ušili s pomocí matky a švadleny sami a rozváželi je…
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu