Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Diskuse

Před 5 lety

Poslední mezinárodní průzkum Gallupova ústavu na téma korupce zdejší vlastence nepotěší: podle výsledků je úplatkářství v Česku rozšířeno nejvíc ze všech zemí Evropské unie.

2006-2100-mobr-09Aucho.gif
2006–2100-mobr-09Aucho.gif • Autor: Respekt

2006-2100-vobr-09Aucho.jpg
Fotografie: Obálka 50/2001 – Autor: Pavel Reisenauer • Autor: Respekt

Poslední mezinárodní průzkum Gallupova ústavu na téma korupce zdejší vlastence nepotěší: podle výsledků je úplatkářství v Česku rozšířeno nejvíc ze všech zemí Evropské unie. Podplácení, říká Gallup, považují Češi za běžnou a normální formu existence víc než obyvatelé Indie či Pákistánu. Bože, jak to, že jsme tak hluboko klesli? Tady je jeden z milníků na této cestě.

„The Financial Times,“ čteme v pět let starém Respektu, „nedávno označily za ,křiklavý příklad vládní podpory korupce‘ způsob, jakým kabinet Miloše Zemana zadal letos na jaře stavbu zdejší dálnice D 47: zakázku v řádu desítek miliard korun ministři přiklepli bez jakékoli soutěže firmě Housing and Construction a odmítli přitom varování svou vlastní vládou najatého poradce (kanadskou firmu Mott MacDonald), který nabídku H&C označil za ,nevýhodnou a podstatně dražší než jiné dálnice‘. Vzhledem k tomuto varování ministr financí Pavel Mertlík varoval své kolegy, že za takové situace vláda svůj výběr dálničního stavitele před veřejností nemůže obhájit. V kabinetu ale nakonec zvítězil ministr dopravy Jaromír Schling, který s návrhem na firmu H&C přišel: Regulérní soutěž zdrží tuto důležitou stavbu nejméně o půl roku, argumentoval Schling – a kabinet mu dal za pravdu. Čas ovšem tuto pravdu zase vyvrátil: od vládního rozhodnutí už uplynulo devět měsíců a smlouva s Housing and Construction ještě není hotová.“

Tolik pět let starý Respekt. A jen pro osvěžení paměti: zemanovskou smlouvu s H&C zrušila následující Špidlova vláda jako zásadně nevýhodnou a poplatníky to stálo tři čtvrtě miliardy na smluvním penále. Dálnice D 47 dodnes není hotová.

Respekt 50/2001

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte