0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Civilizace24. 2. 20025 minut

To budete zírat

Nuda na Slovensku končí! Alespoň to slibuje reklamní slogan zbrusu nové televize JOJ. Třebaže stanice hodlá spustit proud zábavy do slovenského éteru až tuto sobotu, nuda na tamním televizním trhu skončila už loni v říjnu. Tehdy totiž Rada pro vysílání a retransmisi přidělila volné frekvence v zemi pod Tatrami prvním mužům TV Nova Jiřímu Šmejcovi a Vladimíru Železnému. „Byla to jedinečná šance, jak postavit na nohy dalšího vysílatele, který by mohl být zdravým prvkem na slovenském mediálním trhu,“ vysvětlil rozhodnutí předseda rady Peter Kováč. Sotva se však lze ubránit dojmu, že snaha řešit chronické problémy slovenské mediální scény vřelým přijetím investora, jehož konzultant má doma vážné potíže s paragrafy a na krku miliardový dluh za prohranou arbitráž, je vyhánění čerta ďáblem.

Její veličenstvo Markíza

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Těžkosti, s nimiž se slovenská média už bezmála dekádu potýkají, jsou obecně známé. Pramení ze skutečnosti, že bezprostředně po vyhlášení samostatnosti v roce 1993 se dostala pod silný vliv vládního Hnutí za demokratické Slovensko. Nejzřetelněji se tehdy jejich služba straně a vládě Vladimíra Mečiara projevovala především ve vysílání veřejnoprávních stanic, které nabízely divákům a posluchačům sáhodlouhé reportáže o mítincích premiéra a úspěších jeho vlády, prokládané negativními zprávami o politických konkurentech. Když 31. srpna 1996 zahájila vysílání první soukromá celoplošná TV Markíza, varovali proto pozorovatelé, že je jen otázkou času…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc