0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Diskuse11. 2. 20014 minuty

Most do minulého století

Pražskému magistrátu se už podařilo vytvořit cosi jako tradici špatných rozhodnutí. Česká metropole se díky nim může pochlubit takovými veledíly, jako je dálnice protínající před Národním muzeem Václavské náměstí nebo Petřínský tunel, u kterého se až během stavby přišlo na to, že vlastně nemá odpovídající dopravní napojení a bude třeba několika dalších tunelů, aby vůbec odněkud někam vedl. Barrandovský most zase zdevastoval zelené oázy na obou březích Vltavy a trávou zarůstající branický „most inteligence“, postavený v 50. letech lopatami lékařů a právníků, je kvůli svým parametrům pro mírovou železniční přepravu v podstatě nepoužitelný. Jako by toho už nebylo dost, hrozí obyvatelům i návštěvníkům hlavního města v nepříliš daleké budoucnosti další podobná nadílka.

Jen taková čárečka

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

V konceptu územního plánu Prahy si může notorický šťoural všimnout na novoměstské straně Vyšehradské skály nepatrné čárky mezi Smíchovem a Vyšehradem. Pokud ho zaujme a pokusí se zjistit, co znamená, čeká ho nemalé překvapení. Pod krycím názvem „Vyšehradská spojka“ je totiž mezi tisíci stránkami textové části konceptu charakterizována jako silničně-železniční most, který by měl rozdělit památkově chráněnou pražskou kotlinu - od věků definovanou prostorem mezi Hradčany a Vyšehradem - podobně jako magistrála Václavské náměstí. Že se nejedná o přehlédnutí či omyl, je možné se přesvědčit na Hradčanech v Martinickém paláci - sídle Útvaru rozvoje hlavního města Prahy -,…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc