0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Civilizace23. 9. 20014 minuty

Přilož, nebo zemři

Současná česká trafika ze všeho nejvíc připomíná prodejnu smíšeného zboží. Časy, kdy se v ní prodávalo pouze čtivo, jízdenky a kuřácké potřeby, jsou ty tam. Zákazníci už si zvykli nakupovat alkohol a výjimkou nejsou ani šampony, noční výživné krémy či dokonce spodní prádlo. Sortiment navíc pravidelně rozšiřují nejrůznější dárečky přibalené k periodikům.

A kde je cédéčko?

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Pomineme-li sušenky, pytlíky instantních polévek, minilahvičky značkových destilátů či vzorky kosmetiky, které jsou specifickou součástí inzerce a využívají periodik jako „dopravního prostředku“, je jednoznačně nejčastější přílohou tištěných médií kompaktní disk. Stříbrná placka s datovým záznamem se jako „přidaná hodnota“ v soutěži o čtenáře opravdu osvědčila a v některých oblastech se stala dokonce nezbytností. Například časopisy zaměřené na internetovou komunitu a počítače nemají bez CD přílohy šanci na trhu uspět. Právě stříbrné kotoučky s demoverzemi programů nebo her se v mnoha případech stávají pro „čtenáře“ hlavní motivací, aby si dotyčné periodikum vůbec koupil. Ještě rozšířenějším bonusem je ale přikládání hudebních nosičů, které má dnes už svou vlastní historii. Dnešní čtyřicátníci si bezpochyby ještě vzpomenou na přelom sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, kdy na ně tu a tam z časopisu mladých přírodovědců ABC vypadávala malá ohebná gramodeska z modré umělé hmoty. Historicky první CD přílohu v českém časopise má pak na svědomí měsíčník Stereo a Video.…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc