0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura24. 9. 20003 minuty

Megaakce s adjektivy

Minulý víkend proběhl v Praze na Letenské pláni hudební festival WOMAD (World Music, Art & Dance). Megaakce s megarozpočtem. WOMAD,který je zamýšlen jako podpora multikulturní společnosti a má bojovat s různými kulturními předsudky,respektive je odbourávat, obecně vzbuzuje velmi příznivý ohlas.Přesto se nad průběhem a tvarem akce vznáší několik otazníků. Česká redakce BBC World Service uvedla 20. září zajímavou informaci: „Při osobních bezpečnostních prohlídkách na olympiádě v Sydney je třeba odložit nejen zbraně, ale také pepsi-colu. Hlavní sponzor her, firma Coca-Cola, si totiž nepřeje konkurenci“. Zní to tak neuvěřitelně, že jsem si téměř vzápětí telefonicky ověřoval, zda nejde o novinářskou kachnu. Prý nejde. Představme si, že některý z dalších festivalů WOMAD bude sponzorovat například firma A, provozující síť mobilních telefonů. Před vstupem do koncertní haly bude divák dotázán, zda vlastní mobilní telefon napojený na síť firmy A. Pokud se ukáže, že vlastní mobil používající síť firmy B, bude požádán, aby jej odložil u vstupu. Pokud odmítne, nebude na koncert vpuštěn. Nebo něco ještě absurdnějšího: akce bude sponzorována automobilkou, která si vymíní, že se v okruhu dvaceti kilometrů od místa akce nebudou pohybovat auta žádné jiné značky než její. Problém se skrývá v bombastičnosti kulturních akcí, které bychom mohli označit jako globální. Bombastičnost si přitom velké firmy přímo vynucují. Čím větší, dražší a „globálnější“, tím lépe pro reklamu. Je jasné, že…

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc