0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Domov8. 4. 19965 minut

Usmívejte se, prosím

Průkopníkem byl Richard Nixon a stačilo, že se špatně oholil do televizní debaty. Jeho gangstersky zarostlá brada znechutila tenkrát miliony Američanů u obrazovek natolik, že o pár dní později dali ve volbách svůj hlas Johnu F. Kennedymu. Po šestatřiceti letech dorazilo poučení z dávného souboje až do srdce Evropy: v mediální éře představuje důležitou složku politikova úspěchu to, jak vypadá a jak působí na lidi. I tuzemské partaje proto letos kromě do obřích plakátů, propagačních brožurek a TV šotů investují nemalé částky i do psychologické a mediální přípravy svých kandidátů.

Kdo a za kolik

Reklama

Jako první absolvovali své lekce „správného chování“ už počátkem února sociální demokraté. Kompletnímu vedení strany a pětačtyřiceti vybraným zástupcům z každého kraje přednášelo pětadvacet instruktorů ze spřátelených stran Velké Británie, Švédska, Belgie a Rakouska. Akci zajišťovala a financovala nadace Evropské fórum pro demokracii při Evropské sociálně demokratické straně.Současná nejsilnější strana - ODS - spolupracuje při „mediálním školení“ výhradně s domácími agenturami. Jejich jména však odmítá sdělit s tím, že hlavní část kampaně pro ni zajišťuje agentura Ogilvy & Mather, a ODS proto podle své mluvčí Jany Petrové „nepovažuje za potřebné uvádět jména dalších subdodavatelů“ ani cenu, kterou za tyto služby zaplatí. Ani lidovci a ODA nechtějí karty odkrýt úplně: částka, za kterou aliance spolupracuje s agenturou VIP, je tajná stejně jako jména poradců…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc