Ve společenském víru
Zvěsti o tom, že Microsoft kupuje sociální síť, jen poukazují na rostoucí zájem jeho klientů o zřizování vlastních sítí
Do sociálních sítí už se zapojily stovky milionů lidí, vyměňují si novinky na Facebooku, chrlí své postřehy na Twitteru nebo shromažďují profesní kontakty na LinkedInu. Méně z nich si však uvědomuje, že pro jednu takovou sociální síť vlastně pracují. Firmy jsou ve skutečnosti společenstvími lidí s různými nápady a kvalifikací. Ve správném nakládání s těmito lidskými kvalitami pak spočívá tajemství obchodního úspěchu.
Společnostem se v tom snaží napomáhat řada softwarových firem s cílem stát se, aby se tak řeklo, „podnikovým Facebookem“. V oblasti firemních i soukromých sociálních sítí jsou hlavními tahouny mladé společnosti, s nimiž se několik ostřílených hráčů technologického odvětví snaží s námahou držet krok. Tento měsíc se objevila zpráva, že Microsoft se za cenu 1,2 miliardy dolarů rozhodl koupit jednoho z těchto nováčků, sotva čtyři roky starou firmu Yammer, která však má víc než pět milionů firemních uživatelů. Ani jedna strana sdělení nekomentovala.
Je-li to pravda, znamenalo by to, že Microsoft chce (nebo potřebuje) něco víc než svou vlastní sociální platformu pro firmy, SharePoint. Mark McDonald z analytické společnosti Gartner vidí v domnělé akvizici „snahu o konsolidaci odvětví. Když stoupá poptávka, chcete mít co největší podíl trhu.“ A poptávka roste…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si článek zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].