0:00
0:00
8. 4. 20244 minuty

Jaká je cena našeho kuřátka? Vyšší, než se zdá z cenovky

Aktivisté si vzali na mušku obchody Albert a nemíní se nechat odradit

Pokud myslí čeští politici vážně svůj závazek, že budou bojovat proti domácímu prodeji horších potravin, než nabízejí nadnárodní obchody na západ od nás, mají novou možnost. Organizace OBRAZ – Obránci zvířat spustila kampaň proti obchodům Albert kvůli tomu, že odebírá kuřata z velkochovů s výrazně nižšími standardy welfare zvířat, než dodržuje firma ve svých supermarketech v zahraničí.

Albert přitom rozhodně není jediným prodejcem, který šetří za cenu utrpení zvířat, jejichž maso nabízí. Zájem aktivistů si ale vysloužil reklamou, v níž se naopak chlubil tím, v jaké pohodě jím odebíraná kuřata žijí. Kampaň s dobře zapamatovatelným názvem Albertova krutost poukazuje na to, že zatímco nizozemské či belgické obchody mateřské firmy Ahold Delhaize se přidaly k mezinárodní úmluvě European Chicken Commitment a dbají na přísnější podmínky chovů kuřat, český Albert odebírá své zboží od tuzemské firmy Rabbit byznysmena a organizátora nedávných zemědělských protestů Zdeňka Jandejska, která je známá svým krutým zacházením se zvířaty.

↓ INZERCE

Aktivisté to na svém webu dokládají videi, jež tajně natočili přímo v Jandejskových halách. V nich Rabbit produkuje tzv. rychlokuřata. To v praxi znamená, že pomocí podpůrných růstových prostředků a extrémně malého životního prostoru mění v krátké době několika týdnů roztomilá žlutá kuřátka z reklamy na jakési přerostlé mutanty, jejichž nabobtnalá těla neladí se slabými končetinami, takže často se nejsou schopni prodrat ke krmítku s jídlem a umírají vysílením či hlady. Podepisují se na tom i boláky na nohách a holé kůži, jež vznikají ze špinavé a nedostatečné podestýlky.

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc