Je pátek brzo ráno, zvoní budík. Jsem nervózní, zda vše zvládneme, ale ujišťuji se, že snad ano, protože že jsem se pečlivě připravila. Všude je ještě tma, jdu si uvařit ranní kávu a vracím se do teplé postele. Pročítám si všechny své poznámky a čtu návody na různých serverech.

V 7.45 zapínám počítač a ČT24. Při snídani sleduji rozhovor s praktickou lékařkou, která je ochotna pomoci svým pacientům s registrací k očkování proti covidu-19. Je poučená, což je dobře, ale nedokáže odpovědět na praktickou otázku, jak bude odlišovat PINy jednotlivých pacientů při pozdější komunikaci. Je ochotná a má pozitivní přístup. Závidím ji jejím pacientům. Moji rodiče (maminka 89 let, tatínek 94) takové štěstí nemají. Jejich praktičtí lékaři odmítli jak pomoc s registrací a objednáním k očkování, tak s poskytnutím podrobnějších informací s odkazem na to, že mají informace pouze z televize - tj. stejné jako moji rodiče.

Reklama
Reklama

V 8.15 si sedám k počítači, najíždím na stránku crs.uzis.cz a klikám na ikonku „Registrace k očkování“. Už aby bylo 8.30, kdy jsem domluvena s maminkou na souběžné telefonní komunikaci pro odpovědi na potenciální nejasnosti. Nevydržím to a volám v 8.28, maminka je připravena. Hurá! Začínáme! Přihlašuji se svým telefonním číslem (je opravdu dobře, že to je možné a mohu celý proces uskutečnit jménem svých rodičů) a nerada (ovšem účel světí prostředky, rychlá registrace rodičů je pro mě důležitější) odklikávám souhlas s podmínkami použití mých osobních údajů a odesílám. Čekám na PIN, ten však ani po 3 minutách nepřichází.

Opakuji vstupní proceduru (to už umím dobře). Po několika minutách přichází PIN1. Hurá! Zdávám ho, ale systém hlásí, že není správný. Zkouším znovu, ale opět stejná hláška. Napadá mě, že je to možná PIN1 k mému prvnímu přihlášení. Naštěstí během pár minut přichází druhý PIN1, který vkládám a hurá! Systém mě pouští dál. Vyplňuji jméno a příjmení, rodné číslo a adresu tatínka. Chtěla jsem rovněž zadat jeho telefonní číslo, aby mohl pružněji než já reagovat na eventuální výzvy očkovacího centra, ale systém automaticky přenesl moje telefonní číslo. Nevadí, budu řešit objednávání termínů ze vzdálenosti 300 km, to pro mě není problém. Dostala jsem relativně rychle PIN2 kód.

Při výběru preferovaného očkovacího místa a rezervaci mě zbrzdil ověřovací krok k rozlišení člověka od robota. Měla jsem totiž z devíti miniaturních obrázků vybrat ty, na nichž je traktor. Teď si nejsem jistá. Vidím sice dobře, ale je to důležité! Zřetelně vidím traktory na dvou obrázcích, zaklikávám je, ale nic. Je to malé modré v dálce v zelené ploše taky traktor? Nebo auto? Buldozer? Jsou dva výstupky (při následující registraci maminky) na věžáku komíny? Větrací šachty? Nakonec tuto překážku zdolávám a odesílám.

Objevuje se sdělení: „Za chvíli jsme zpět! Well be back soon! Prosím, zkuste to za chvíli znovu." To by tedy při vší úctě k mojí 89leté mamince, která je schopna se pohybovat na internetu, nezvládla. Co mám teď dělat? Kam se mám vrátit? Systém mi doporučuje pokračovat na stránce https:// reservatic.com. Podařilo se mi napotřetí vrátit se a zadat zhruba v 8.45 nemocnici v Přerově. Hurá! Ale pak přichází studená sprcha: Termíny jsou již vyčerpány. Zkoušejte později. Je mi nabídnuta naděje: když si zaregistruji „hlídacího psa“, systém mě bude informovat o volných termínech k očkování.

Nerada dávám e-mail a heslo soukromé firmě Reservatic, navíc s. r .o., ale jak už jsem jednou uvedla: chci pro svoje rodiče to nejlepší a jsem ochotna riskovat. Odesílám, opět se objevuje známé „Za chvíli jsme zpět….“. Zoufalost. Manžel souběžně registruje moji maminku, má stejné problémy, ale už je mnou poučen. Výsledek je stejný: úspěšná registrace, neúspěšné objednání.

Sděluji rodičům výsledky naší snahy. Jsou zklamaní, nešťastní a frustrovaní. Celý den průběžně sleduji stránku s přihlášením na termín očkování, ale marně. Pozdě odpoledne vypínám počítač. Večer mi to nedá a znovu se přihlašuji na stránku firmy Reservatic, s. r. o. (to mě opakovaně zaráží, ale chci věřit tomu, že stát ví, koho vybral) https://reservatic.com.

Až po neúspěšném procházení stránky, která po mně chce registraci a heslo, což se mi zdá podivné, mě napadá vhodnější adresa https://reservatic.com/ockováni. Hurá! Tato stránka funguje! Ale její obsah mě netěší: „Omlouváme se, ale kapacita rezervací na očkování je již vyčerpána u všech očkovacích míst. Další rezervace budou umožněny později dle dodávky vakcín. Doporučujeme ověřit volnou kapacitu nejdříve za několik dní.“

Večer opět volám rodičům a opět je utěšuji. Ale jsem neuvěřitelně naštvaná. Jak může ministr zdravotnictví žádat o „změnu pocitu strachu v respekt“ (viz www stránky ministerstva zdravotnictví), když mají moji rodiče přes veškeré mé dnešní celodenní úsilí strach? Jak mohu mít já respekt, když jsem kontaktovala tiskový odbor ministerstva zdravotnictví a linku 1221 a nedočkala jsem se odpovědi, zda by mohli být moji rodiče naočkováni mobilním týmem, protože je tatínek imobilní?

Snažím se usnout, abych měla dostatek energie na další dny, kdy se budu opět pokoušet… o (ne)možné?

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na web@respekt.cz.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte