0:00
0:00
13. 11. 20091 minuta

ODS a selský rozum

ODS o sobě ráda prohlašuje, že je stranou s duchem byznysu a marketingu. Tím se patrně myslí stranou, která umí uvažovat racionálně, v intencích selského rozumu v nejlepším slova smyslu. Včera se ale ukázalo, že to patrně s tím selským rozumem nebude až tak slavné.

Žen v české politice je dlouhodobě pod evropským průměrem, pouhých 17 %. Teď to chce změnit ministr pro lidská práva Michael Kocáb. Autor: Milan Jaroš

Každá rozumná firma, která se obrací na své potenciální zákazníky, přece důkladně zvažuje, kdo její zákazníci jsou, respektive kdo by mohli být. V marketingové hantýrce se tomu říká cílová skupina. Přitom čím přesněji a citlivěji je takhle cílová skupina popsaná, tím větší naděje na úspěch. Ale nejen to: každá rozumná firma taky zvažuje, jak před zákazníky vypadat co nejlépe, jak je přesvědčit, že právě jim jsou výrobky dané firmy určené.

Tahle logika ale v sídle ODS zatím evidentně nezakotvila. Jinak si nejde vysvětlit, proč mezi třiadvacítkou stranických osobností, které budou reprezentovat dlouhodobý stranický program ODS, není ani jedna žena.

↓ INZERCE

Všechny možná vysvětlení pak vyznívají pro Topolánkovu stranu docela špatně. Za a – ODS nedochází (možná už jako jediné na světě), že pestrost politické nabídky se odráží v pestrosti voličstva. Za b - žádná jeho kolegyně není natolik zdatná, aby se i do tak široké party dostala. Nebo za c – mužská ješitnost je v ODS na tak velkém stupni, že přebíjí všechno ostatní, včetně zmíněného selského rozumu.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].