Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Bez peněz

S Tůmou na elektrokole, jízda Prahou

Ze Zdeňka Tůmy se stal mediální profesionál. Když za ním po ránu přijíždějí novináři z Respektu, směřuje je po prohlídce bytu okamžitě do podzemí, kde místo auta parkuje své nové elektrokolo. „Více pohybu na kole, to je věc, která by Praze slušela,“ říká pražský lídr TOP 09 novinářům z plátku vyhlášeného přízní byciklům všeho druhu.

Přestože prý metropole kvůli svému kopcovitému terénu není zrovna „kolařským rájem,“ nedosahuje dnešní stav ani zdaleka ideál. Ten je podle expertů, s nimiž je dle vlastních slov potenciální primátor v intenzivním kontaktu, někde kolem 1300 kilometrů u silničních a zhruba 500 kilometrů samostatných cyklotras. (Snad si ta čísla pamatuji dobře, stíhat Tůmovo tempo je totiž v tu chvíli téměř nemožné. „Vždy když šlápnu, samo to zrychlí,“ říká vesele Tůma a nechává zadýchané novináře daleko za sebou.)


Způsoby, jakými se nejčastěji a nejraději přemisťují kandidáti na pražského primátora po městě byly jedním z motivů, proč aktuální video seriál natočit. Spolu s otázkou, v jaké čtvrti a prostředí vlastně žijí a z jaké perspektivy tedy své město nahlížejí. To vše ponecháno v režii kandidátů - je na divácích, aby posoudili, jak moc se před okem kamery stylizují.

Ranní Tůmova jízda by se na těchto stránkách měla objevit v pondělí. Nalezený lídr pražské kandidátky ODS Bohuslav Svoboda odstartoval seriál už včera. Vyhlášený lékař je klasický automobilista. Při pohledu na jeho terénní volvo by se chtělo říci dokonce „klasický automobilista ODS“. „Přiznám se, veřejnou dopravou téměř nejezdím,“ říká bez vytáček potenciální nástupce Pavla Béma.

Jak potom přesvědčit voliče, že myslí upřímně plány na zkvalitnění MHD? Nebudou pod jeho taktovkou auta a jejich co nejsnazší průjezd městem vždycky hrát prim? Svoboda mluví o nových vozidlech MHD, kvalitě sítě, dobré návazností a zklidnění silnic v centru – odpovědí je celá řada, paradox výsostného řidiče přesto zůstává.

Dvě dámy, které svádí boj o primátorské křeslo za Věci veřejné a Zelené, nás po Praze vozí tramvají. Petra Kolínská do „svých“ Dejvic, Markéta Reedová do Modřan. A tramvají spojuje vinohradské bydliště s cílem cesty i lídr ČSSD Jiří Dienstbier mladší, který se však novináře snaží přesvědčit především o tom, že jeho skutečnou přirozeností je pěší chůze.

Skutečně je Bohuslav Svoboda jediný řidič - politik? Na videu možná, jak ale přiznávají, své pražské auto mají zmínění kandidáti všichni bez výjimky. A všichni prý chtějí více cyklostezek.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte