Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Bez peněz

S Telefónicou v pasti

Telefónika O2 má svérázný přístup k zákazníkům. Je to jakási hra na kočku a na myš, kde operátor své myšky často přivádí k šílenství (např. při nekonečném čekání na infolince). Poslední hru jsme hráli s fakturou za internet, která přišla na zhruba dvojnásobek než ty předchozí. Důvod? Jak později vysvětleno, kromě dvoustovkové pokuty za pozdní doručení platby skončila i „akční cena“ za samotný internet. Místo pětistovky rázem osm set za to samé. „Aktuálně žádné další slevy,“ omlouvá se do telefonu brigádník z infolinky.


Dobrá, co se s tím dá tedy dělat? Co je například u mého tarifu „O2 internet extra“ ono „extra“? „To jsou služby navíc, především mailová schránka zdarma“. Moment, proč je za něco „zdarma“ příplatek X desítek korun? „Ehm, tak to zkrátka je, jestli chcete, zrušíme to,“ říká operátor. Pojďme dál: nepoužívám pevnou, jen internet. Skutečně nelze pevnou zrušit? „Ano, zrušíme,“ říká operátor, přestože donedávna jeho kolegové tvrdili opak. A co s tím samotným internetem? „Bohužel aktuálně žádné slevy, zítra vám zavolá kolega a dohodnete tohle osekání služeb,“ uzavírá hovor.

Kolega pak skutečně volá a hle, ve chvíli kdy člověk zapochybuje o své budoucnosti po boku Telefóniky, je tu i „nová akční nabídka“, jen o kapku horší než ta původní. Kde se vzala? „Je to okamžitá akční sleva, kterou vám teď zkrátka nabízím,“ zní odpověď.

Má tohle všechno logiku? Nemá. Stejně jako to, když člověk u Telefóniky ruší nějaké služby a po pár měsících se dozví, že se nic nezrušilo. Nebo když mu na fakturu naúčtují jakýsi poplatek „omylem“ dvakrát.

Nemám iluze o zbývajících telefonních operátorech, už zhruba před čtyřmi lety ale psal můj tehdejší kolega Jan Kovalík článek S Telefónicou v pasti a řada z problémů, které v něm popisuje, se nezměnila dodnes. Můj vůbec první článek v Respektu byl ostatně o případu ženy, která dostala sankci za předčasné vypovězení manželovy smlouvy, přičemž důvodem vypovězení byla manželova smrt.

Přestože nikdo jiný (dokonce ani mateřská O2 v Británii) v okamžiku úmrtí žádné pokuty ani poplatky neúčtuje, česká Telefónica prý jen striktně postupovala podle smlouvy. Ukončil smlouvu na volání dřív než bylo psáno? Ukončil. Takže sankce a není není se o čem bavit.

Posílám do O2 dotaz, zda tuto praxi ctí firma dodnes. Pokud dojde odpověď, budu informovat.

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte