Ministr Martin Kuba se zřejmě stane nejmocnějším mužem této země. Tedy za předpokladu, že současná vláda přežije příštích šest měsíců, a za podmínky, že Nečasův kabinet skutečně sloučí ministerstvo dopravy s ministerstvem průmyslu a obchodu.
Podle kuloárních zpráv, z nichž většinu získal pan Patizon na včerejší schůzce v hotelu Savoy, je sloučení obou ministerstev skutečně na spadnutí. Prozatímním ministrem dopravy by se měl podle oněch informací stát bývalý hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš, který by měl v dalších měsících pracovat s Kubou na sloučení obou úřadů, a pak by se stal Kubovým prvním náměstkem odpovědným za dopravu.
Vznikne tak ministerstvo, které bude disponovat neobyčejně vysokými financemi, a zároveň se stane hlavním architektem ekonomického směřování Česka, protože nic naplat – říká pan Patizon – energetika, kterou kontroluje ministerstvo průmyslu, bude hrát v dalších letech v české ekonomice prim. Velkou úlohu sehraje i dostavba dálnic, výstavba železničních koridorů, privatizace nákladní železniční dopravy a v neposlední řadě i privatizace českých aerolinií. A nezapomeňme na dostavbu Temelína. Anebo na licence při prodeji zbraní – o tom též rozhoduje ministerstvo průmyslu. Mluvíme o stovkách miliard korun, které nově zřízeným ministerstvem protečou. Je to obrovský korupční potenciál. Tečka. Nic na tom nemění fakt, že v některých evropských zemích jsou průmysl a doprava spojeny pod jedním ministerstvem. Pravomoci či kompetence jsou v těchto zahraničních rezortech poměrně menší, než budou v Česku.
Ministryní obrany se stane asi Karolína Peake. Kromě vlastní ministerské kanceláře, po níž evidentně už dlouho touží, jí to přinese jen starosti a vojákům taky. Rezort nemá peníze a Peake bude muset bojovat se zkušenými generály. Pan Patizon si myslí, že po měsíci bude paní Peake ráda vzpomínat, jak před třemi lety hlídala pražská pískoviště před místními feťáky a jejich jehlami. Řečeno bez jakékoli ironie a podceňování této ambiciózní a chytré ženy.
Pan Patizon včera zachytil cestou z hotelu Savoy zprávu, že vyšetřování Mostecké uhelné v Česku se dostalo tak daleko, že není vyloučeno zpochybnění smluv, jimiž nabyli původní majitelé lukrativní doly před patnácti lety. Komu bude potom Mostecká (Czech Coal) patřit? Skutečné peníze za podíl ve společnosti, zdá se, zaplatil pouze Pavel Tykač. Může ho ale potkat stejný problém jako kupce ojetého auta, o němž se po nějaké době zjistí, že bylo kradené. Nový majitel o auto přijde. Pavel Tykač by se měl bát. Pan Patizon si však myslí, že se pan Tykač nebojí a ani nebude.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].