Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Komentáře

Ministr pro dohled nad asfaltováním

Výměna Dana Ťoka připomněla, že český stát nenavazuje dopravní spojení. Staví „dálnice“.

16-kom
Dan Ťok • Autor: Ilustrace - Pavel Reisenauer

Ministerstvo dopravy vzbuzuje podezření, že bylo účelově vymyšleno lidmi, kteří to s Českou republikou nemyslí dobře. Před mnoha lety podobně vznikla ve vládě i další rezortní ministerstva – paliv a energetiky, hutnictví a strojírenství, spojů. Všechny tyhle agendy ovšem po revoluci spadly na úroveň řadových ministerských oddělení, pouze ministerstvo dopravy přežilo. Přestože však disponuje poměrně jednoduchou politickou objednávkou – stavět dálnice –, práce se nedaří do té míry, že se stala předmětem veřejného posměchu. Jen v letech 2009–2014 se na úřadě vystřídalo devět ministrů a stejný počet ředitelů v klíčové firmě Ředitelství silnic a dálnic ČR, která za stavbu dálnic odpovídá.

Poslední ministr dopravy Dan Ťok vydržel sice víc než čtyři roky, česká veřejnost se ale ani za tu dobu nestačila zorientovat, co Ťok dělá. Kritériem úspěšnosti se stala míra nasazení stavebních firem na dálnici D1. Veřejnost a novináři zaujatě sledovali, od kolika do kolika hodin dělníci pracují, jestli docházejí do práce o víkendech a nemají příliš prostojů. Nespokojenost s pracovním tempem se pak obratem snášela na hlavu ministra, který to schytal i za špatné počasí, po němž se šňůry čekajících aut ještě víc protáhly.

Při takto nastavených prioritách je otázka, jestli se D1 vůbec dala z gruntu opravovat, aniž by si to aspoň jeden dopravní ministr v průběhu rekonstrukcí neodskákal. Zvlášť pokud je veřejná nespokojenost živená pocitem, že opravám a stavbám silnic rozumí aspoň trochu každý…

I_obalka_R16
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 38 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

I_obalka_R16
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 38 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Marek Švehla

zástupce šéfredaktora

2007-1057-vobr-svehla.jpg
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Od roku 1994 jich napsal/a 2060
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte