Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Agenda

Nebyla by to škoda

Česko minulý týden nečekaně nahlédlo do své budoucnosti a mnohé takový pohled vystrašil. „Na vině“ byla zpráva agentury Reuters o tom, že koncern Volkswagen zvažuje přestěhování části výroby škodovek z Česka do Německa. Článek se objevil ve středu a ještě ten den začaly protestovat odbory, vládní i opoziční politici. Premiér Bohuslav Sobotka ohlásil, že si pozve na jednání majitele firmy. Předák odborů Josef Středula varoval, že Volkwagen chce z Česka „odčerpat peníze“. Zahraničněpolitický předák ODS Jan Zahradil zase na sociálních sítích napsal, že jde do tuhého a padá pověst privatizace Škody „jako něco vznešeného“.

Ekonomika je v mnoha českých regionech závislá na jedné firmě.

Tweetni to

Hned další den mluvčí VW popřel, že by se stěhování výroby pryč z Česka chystalo nebo se o něm jen „uvažovalo“. Člověk ale nemusí být pan Středula, aby tomu druhému těžko věřil. Celý automobilový sektor se ocitá ve velké nejistotě a pohybu vzhledem k nástupu elektromobilů. Největší světový výrobce aut by byl tedy sám proti sobě, pokud by o podobných změnách v organizaci výroby minimálně „neuvažoval“. Zvlášť když jeho česká dcera marně shání dostatek kvalifikovaných dělníků a montovny v Německu mají méně práce, než by si přály. Přesuny uvnitř koncernu jsou proto věcí, o kterých soudné vedení uvažovat musí. Ostatně tohle je ten kapitalismus, který jsme si přáli a přejeme mít. A pak jsou tu další věci. Škodovka je součástí německé firmy a byly to německé peníze,…

I_obalka_R41_oprava
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 40 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

I_obalka_R41_oprava
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 40 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Marek Švehla

zástupce šéfredaktora

svehla
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Od roku 1994 jich napsal/a 2165
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte