Mateřský jazyk je v ohrožení. Dnešní školáci mají malou slovní zásobu, dělají pravopisné chyby, nečtou, neumějí psát slohová cvičení. Dokonce horko těžko dají dohromady kloudnou větu. Za stejný sloh, který v osmdesátých letech hodnotili čtyřkou, dnes dávají dvojku, tak prý se snížila laťka ve snaze úplně děti špatnými známkami neznechutit. Učitelé češtiny už takhle bijí na poplach delší čas, naposledy minulý týden prostřednictvím dlouhého článku v Lidových novinách. Je tedy skutečně situace tak zlá? A pokud ano, jaké jsou cesty k jejímu zlepšení?
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc
Mohlo by vás zajímat
Jak se zaručeně a bezpečně projíst ke štěstí
Arthur C. Brooks, The Atlantic, 17. 9. 2024