Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Komentáře Tunel Blanka

Dřív než se přivalí ta voda

Blanka byla tak drahá, že z ní nemohou mít užitek jen řidiči

Praha má nejdelší městský tunelový komplex (tak se tomu oficiálně říká), Pražané zase nový sport. Pátrají, kde všude se najednou uvolnila silnice, aby tudy mohli snadno projet. A naopak kde se silnice kvůli tunelu ještě víc ucpala.

Někoho to možná překvapí, ale s tunely ve městech se to má stejně jako s čímkoli jiným v životě. Nepřinášejí všem jen samé výhody. I Pražané po otevření zjišťují, že jejich nová chlouba výrazně proměnila dopravu, především převedla toky aut do značné míry z pravého břehu Vltavy na břeh levý. Tamní rušné ulice se proto ucpávají víc než dřív.

Nelze se tomu divit. Tunel jménem Blanka je svým charakterem vlastně podzemní dálnicí, která přitahuje hodně aut. A ta, chtě nechtě, musí někde vyjet do tvrdé reality pouliční dopravy hustě obydlených čtvrtí. Dochází tedy k bizarním situacím, kdy hladký provoz podzemní dálnice za 43 miliard korun komplikuje například jeden rušný přechod pro chodce, na který vyjíždějící auta narážejí v Dejvicích.

Blanka i tak Praze v mnohém pomůže, pojímat ji ale jako dopravní všelék – jak jsme toho byli dřív svědky ve vyjádřeních vedení magistrátu – je však nebezpečné. Při prvních problémech totiž evokuje představu, že bychom měli stavět další a další navazující dálnice, aby mohl „všelék“ konečně fungovat.

Zlatá devadesátá

Dopravní aktivisté, které zpravidla pojí odpor k ulicím plným aut, rádi říkají, že nové městské dálnice nepomáhají, protože pouze přitahují více a více aut. Tohle tvrzení je podpořené…

I_obalka_R40
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 37 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

I_obalka_R40
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 37 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Marek Švehla

zástupce šéfredaktora

2007-1057-vobr-svehla.jpg
Přečtěte si více článků od tohoto autora/autorky. Od roku 1994 jich napsal/a 2028
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte