VÝSTAVA
Proslula technikou čárového leptu. Od sedmdesátých let do nedávné současnosti vytvořila na osm set grafik. Posledních pár let ovšem jako kdyby se Marie Blabolilová tisky přesytila, a vrací se k malbě. Tedy k oboru, kterým koncem šedesátých let – ještě před objevením grafiky – zahajovala svá studia na Akademii výtvarných umění. Ani jako malířku ji ale neopouští fascinace čarou. Stejně jako u grafiky i na obraze nevykresluje objemy ani tvary, ale vymezuje je systémem plošek a čar. A zatímco nedávné výstavy Blabolilové byly zaměřeny především na náměty z krajiny, na Novoměstské radnici představí intimní vhled do domáckých zákoutí s vázou či židlí, při jejichž vzniku se nebrání použít ani tak lidový nástroj jako malířský váleček.
Marie Blabolilová: Uvnitř
Novoměstská radnice, Praha, 7. 1.–27. 2.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 43 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].