Původně režisérka Kathryn Bigelow a scenárista Mark Boal připravovali film o tom, jak se CIA a americké armádě nedaří více než deset let chytit a zabít Usámu bin Ládina. Mělo jít o hořký příběh o několika profesionálech, kteří dělají poctivě svou práci, ale nevidí v ní smysl. Podobně deziluzivní bylo jejich předchozí společné dílo Smrt čeká všude (The Hurt Locker). Akční drama z prostředí pyrotechniků v Iráku v roce 2009 překvapivě získalo šest Oscarů a posloužilo jako důkaz, že americká kinematografie dokáže reflektovat traumata současné zahraniční politiky.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 44 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].