Autobusy s křídly
Jak fungují letecké společnosti, které prodávají lístky za pár stovek
Když se Ondřej Konopásek potřeboval dostat na studentskou brigádu do Nizozemska, padla jeho první logická volba na autobus. Představa, že to je hned po autostopu nejlevnější model cestování po Evropě, ale rychle vzala za své a Ondřej si nakonec za 625 korun pořídil letenku. I s cestou do centra Rotterdamu ho přesun vyšel o více než šest stoveklevněji než autobus, kterým se musel vrátit zpátky – a to nepočítáme časovou úsporu dvanáct hodin. Studentů, turistů nebo obchodníků, kteří využívají levné lety, je čím dál víc. Od počátku devadesátých let, kdy začala jako první za pár stovek korun létat společnost Ryanair, se podíl nízkonákladových společností v Evropě v roce 2012 zastavil na 52 procentech pasažérů. A trend kopíruje i část klasických přepravců. Jak je možné, že se levné aerolinky udržely na scéně, a v některých směrech dokonce udávají směr celé letecké branži?
↓ INZERCE
Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc