Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Společnost Úspěch

U nás v Chuckovicích

Závislost na webu coby motor špičkové firmy

42_cudlin_R09_2011_n.jpg
42_cudlin_R09_2011_n.jpg

Fakt, že v byznysu známém pod zkratkou webdesign je dnes doslova přecpáno, může nastartovat spoustu věcí. Třeba cestu od banální firemní prezentace k vizuálnímu a zvukovému dobrodružství. A odtud ke klientům typu Baťa, Mercedes, T-Mobile, Kofola či Nivea, ale také třeba český Junák či fotograf Robert Vano. Přesně tudy se před jedenácti lety vydala pražská firma SYMBIO Digital: webové stránky „na klíč“ ji během let dovedly na vysoce konkurenčním trhu k ročním obratům v hodnotě desítek milionů. Může za to v místních podmínkách unikátní mix – špičková grafika, léta „závislosti“ na webu, uchopení sociálních sítí a suverénní znalost toho, co v dnešním byznysu změnil rychlý internet.

42_cudlin_R09_2011_s.jpg
42_cudlin_R09_2011_s.jpg
Za moře nebo na sever

„Záleží na detailech. I obyčejné stránky mohou získat úplně jinou přitažlivost, když do nich zapojíte samotného diváka,“ říká spolumajitel firmy Robert Haas. A že to není jen marketing, dokládají třeba stránky zřízené „pro maminky“ výrobce dětské výživy Sunaru s celými jídelníčky, návody, vlastními statistikami či deníkem nebo nové „zimní“ stránky kampaně „Nebuď Jarda“ pojišťovny ČSOB, při které divák v rámci rozehraného děje sleduje, jak lavina pronásleduje lyžaře „Jardu“ s telefonem u ucha, kterému se dá ihned zatelefonovat a on vám pak sdělí radu, jak se vhodně proti zimním pohromám pojistit. Podobné to je i s nedávnou kampaní T-Mobile, do níž se v rámci počítavé hry zapojuje stárnoucí akční hvězda Chuck Norris. Zní to všechno trochu podezřele, ale tyto „živé“ kampaně lákají na stránky s reklamními triky miliony návštěvníků.

Na startu to však vypadalo trochu jinak. V roce 1999 se v Česku teprve pomalu rozjížděl internet a firmy postupně objevovaly jeho možnosti. Ty tehdy učarovaly nejen místním firmám, ale i Robertu Haasovi jako dvacetiletému studentovi VŠE a jeho dvěma kamarádům (dnes zůstal jeho společníkem pouze Libor Šimon). „Byla to úžasná doba: u počítače jsme seděli doslova ve dne v noci, tehdy pro nás snad nic jiného neexistovalo. Začali jsme jen tak zkusmo vyrábět stránky třeba pro realitní kanceláře či živnostníky,“ líčí. Jenže obdivovatel počítačové grafiky, který jako kluk pocházející z učitelské rodiny nadšeně vyráběl školní letáčky či lístky na maturitní ples, nezůstal jen u letmého pokusu: zájem o internetovou prezentaci postupně proměnil „dobrodružnou zábavu“ v životní povolání. „Otec byl pro mě svojí vůlí a cílevědomostí vždycky hnacím motorem: jak jen to bylo možné, sám se jako učitel vrhl do nejistého podnikání,“ líčí Robert Haas. A i když první zakázky čítaly pár kliků a cenu kolem deseti tisíc, touha být „puntičkářsky nejhezčí“ se vyplatila.

Jako první vlaštovka se ozval světoznámý fotograf Robert Vano a postupně klepali další. „Naši první velkou zakázku a vlastně zlomovou jsme dostali od Bati: nešlo jen o pár stránek, ale o obrovskou zakázku několika set ,oken‘ a jako jejich výhradní dodavatelé vyrábíme celosvětové jazykové mutace pro Malajsii, Čínu či Filipíny,“ líčí Robert Haas. Postupně tak ruku v ruce s lukrativnější prací (dnes mají zakázky od sta tisíc do milionu) se změnila parta kamarádů ve velkou firmu s téměř čtyřmi desítkami zaměstnanců a zhruba patnáctimilionovou investicí do špičkové techniky a nezbytného hudebního studia. A mají i pozoruhodnou firemní politiku: svým špičkovým grafikům vyplácejí na platech víc než sami sobě a také se ze separátní pracovny přestěhovali mezi své zaměstnance.

Vedle práce pro Prazdroj, Škodu, Peugeot či Microsoft dnes začínají uvažovat o expanzi mimo hranice Čech: nejraději prý do Skandinávie či Spojených států, kde sídlí v oboru internetového marketingu světová extratřída. „A protože třeba Skandinávie je pro nás hodně přitažlivá jako skvělé místo k životu, nebyl by problém pro nás ani pro zaměstnance tam třeba na střídačku žít. Rádi bychom mezi tak nadupanou konkurencí uspěli a získali zakázku nějakého světového výrobce jako třeba Red Bull či Sony,“ doplňuje Robert Haas. 

Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte