Používáte nástroj pro blokování reklamy. Příjmy z reklamy umožňují naši existenci.
Podpořte nás a nástroj pro tento web vypněte (návod). Nebo si pořiďte předplatné a reklama se vám nebude zobrazovat. (E-shop)

Obtěžuje vás reklama?
Předplatitelům ji nezobrazujeme.

Reklama
 
Politika Ekonomika

Televize, kterou nikdo nechtěl

30_R29_2009_n.jpg
30_R29_2009_n.jpg • Autor: Respekt

Obchodníci bojují s tím, že spotřebitelé jsou v krizi ostražitější

Ani vleklé potíže celosvětového trhu nenalomily základní mantru většiny ekonomických analytiků. Základním lékem na všechny nemoci je rostoucí spotřeba. A zatímco s napětím sledujeme, zda probouzející se asijští zákazníci mohou v napjaté situaci nahradit kupní sílu západních spotřebitelů, zvyky posledně jmenovaných se podstatně mění. Zvyšuje se obrat diskontních prodejen, „letí“ levnější značky cigaret a alkoholu. Opět se začínají poptávat opravárenské služby na rozbitou elektroniku, dříve ihned obměňovanou. Recese vyhrotila marketingové strategie a kognitivní vědci a behaviorální ekonomové usilovně skenují naše mozky. A my musíme věnovat mnohem více energie starému dilematu: co si kupujeme proto, že to potřebujeme, a co proto, že jsme podlehli „nákupologům“?

30_R29_2009_s.jpg
30_R29_2009_s.jpg • Autor: Respekt
Už vím proč…
Švédští psychologové Petter JohanssonLars Hall letos v sérii zmanipulovaných prodejů ukázali, že je-li spotřebitelům prodána odlišná verze výrobku, než kterou chtěli, nerozpoznají změnu až ve dvou třetinách případů. Výměnu nezaregistrovali, ať už nakupovali čaj, mobilní telefon, notebook či dokonce byt. Když měli popsat spokojenost s nastrčenou volbou, detailně vykreslili „své“ pohnutky právě pro tuto koupi. Byli…

2009_obalka_R29
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 48 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

2009_obalka_R29
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 48 článkům z tohoto vydání.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.
Reklama

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte