2007-234-mobr-18Bucho1.gif
2007–234-mobr-18Bucho1.gif • Autor: Respekt

2007-234-vobr-18Bucho1.jpg
2007–234-vobr-18Bucho1.jpg • Autor: Respekt

Možná jste si toho už všimli. Síť mění způsob, jakým zacházíme s informacemi, ovlivňuje náš hudební vkus nebo třeba spotřebitelské návyky. Ekonomové mluví o druhém velkém boomu internetového byznysu, který by podle předpovědí neměl splasknout tak náhle jako ten první na přelomu minulého století.

Změna totiž tentokrát nepřichází shora, ale zdola. Novou podobu internetu začínají vytvářet jeho uživatelé a velcí hráči webu se jim snaží vyjít vstříc.

Americká socioložka Danah Boydová se již několik let systematicky věnuje nejdynamičtěji se vyvíjející součásti současného internetu – sociálním sítím, jako je například mladými Američany vyhledávaný MySpace nebo profesní LinkedIn. Výsledky svého zkoumání stylově zveřejňuje na svém blogu http://www.zephoria.org/thoughts.

Boydová ráda provokuje. Ve svých článcích například tvrdí, že e-mail je pro dnešní teenagery už mrtvé médium. Zamýšlí se nad tím, co vede mladé lidi k navazování virtuálních přátelství a k tomu, že zveřejňují i ty nejintimnější detaily vlastních životů. Jako každý správný blog obsahují stránky i její osobní postřehy a odkazy na zajímavé články. Blog je otevřený i vašim komentářům.

Autor je spolupracovníkem Respektu.

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte