„V žádném jiném oboru není vztah mezi spotřebitelem a poskytovatelem služby tak nevyrovnaný jako ve zdravotnictví,“ říká Joseph Maloney z firmy Health Stop, průkopnického řetězce zdravotnických zařízení v rámci maloobchodních sítí. V nedávné studii věnované jeho společnosti, již vypracovala Regina Herzlingerová z Harvard Business School, doktor Maloney poznamenal, že běžný pacient často čeká týden na vyšetření, poté stráví hodinu v čekárně před ambulancí nebo, což je horší, je nucen vyhledat pohotovost. Jak shrnuje doktor Maloney: „Kdyby takhle pracovala třeba čistírna, brzy se položí.“
Tak to přinejmenším vidí mnoho nových zařízení poskytujících „lehce dostupnou péči“. Služby druhdy dosažitelné pouze v běžných ordinačních hodinách jsou nyní k dispozici o víkendu v ambulancích, jež jsou umístěny v nákupních centrech a v lékárnách. V Evropě lze nalézt několik těchto ambulancí v blízkosti dopravních uzlů, první taková ve Spojených státech zahájila činnost minulý měsíc na letišti v Newarku.
Zatím si nakupte
To je ovšem pouhý náznak budoucího rozmachu. Společnost RediClinic se sídlem v Houstonu (částečně financovaná Stevem Casem, spoluzakladatelem internetového portálu AOL) již provozuje několik desítek ambulancí ve spolupráci mimo jiné s maloobchodním řetězcem Wal-Mart a rychle roste. Generální ředitel Web Gorlinkin očekává, že se firma do…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 54 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].