Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Nenašli jste, co hledáte?

Napište na [email protected]

Civilizace

Hyperpočítač za super cenu

Čerstvě zveřejněné sociologické průzkumy potvrdily, že odhady, podle nichž tuzemci budou dávat ve stále větší míře přednost nákupům v hypermarketech, byly správné. Čísla, která jsou nyní k dispozici, však zarazila i odborníky, kteří podobné trendy předpovídali. Podle agentur Incoma Research a GfK totiž v loňském roce nakupoval rychloobrátkové zboží – tedy potraviny a běžnou drogerii – v obřích samoobsluhách už téměř každý čtvrtý Čech. Ještě před třemi roky přitom za tímto zbožím mířili do hypermarketů jen čtyři lidé ze sta. Přestože prudký nárůst zákazníků velkých potravinových řetězců je překvapující, od zemí Evropské unie se v tomto ohledu příliš nelišíme. Poněkud „mimo normu“ je však skutečnost, že do hypermarketů jezdíme v posledních dvou letech stále častěji nakupovat i spotřební elektroniku. Dříve si ji tam opatřovala jen dvě procenta zájemců, loni to ale byl už každý desátý zákazník. Největší vliv na rozhodnutí nakupovat v prodejnách řetězců má přitom podle citovaných průzkumů hlavně přesvědčení lidí, že zboží stejné kvality tam lze pořídit levněji. V případě elektroniky je to však svým způsobem nebezpečný mýtus. Markantní je to zejména u počítačů, které si loni v hypermarketech pořídilo zhruba deset tisíc lidí. Cena počítačových sestav, které obří prodejny nabízejí úhledně vyrovnané v regálech mezi těstovinami a televizory, je sice v průměru o čtyři procenta nižší než u specializovaných prodejců, pověstná sleva však není zadarmo. Nejde o to, že by…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 36 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].