0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Kultura13. 10. 20025 minut

Za vším hledej šoubyznys

Mladý filmový dokumentarista Robert Sedláček si dokáže vybírat atraktivní a společensky rezonující témata, jejich zpracování už ale bývá problematičtější. Ještě dlouho jej asi budou pronásledovat ozvěny rozčílených ohlasů na snímek o Slušovicích, v němž nebyl schopen věrohodně zasadit tento fenomén komunistického Československa do dobových souvislostí. Pro svůj nejnovější opus, který Česká televize premiérově uvedla v minulých čtrnácti dnech, si už režisér vybral půdu, na níž si je jistější. Ve dvoudílném, téměř dvouhodinovém filmu Lesk a bída země České se rozhodl analyzovat mechanismy tuzemského bulváru, marketingu a reklamy. I tentokrát je výsledek Sedláčkovy práce nejednoznačný, pravda na úplně jiné úrovni než vzpomenuté Slušovice.

Show must go on

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Halina Pawlowská sděluje, které celebrity na titulních stranách posilují prodejnost jejího časopisu (Gott, Bílá a Dagmar Havlová). Někdejší rockerku Ilonu Czákovou přivádí do rozpaků dotaz, zda se cítí být - jako typická pop hvězda - obětí, anebo vítězem. Marek Vítek, Zbyněk Merunka, Přemysl Svora či Martin Severa vyprávějí o rozjezdu a vývoji Novy. Naskicovány jsou portréty moderátorů Jana Rosáka, Terezy Pergnerové, Petra Novotného i věčného adepta moderátorské slávy Tondy Kacálka. Filip Renč tvrdí, že natáčení reklamy často bývá „festivalem vyhozených peněz“, neboť štáby a technika jsou předimenzovány jen proto, aby bohatý klient získal žádaný pocit, že se točí „biják“. Tyto partie jsou…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc