0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Domov29. 9. 20025 minut

Praha bez aut

Pražská doprava se nezhroutila. Nefungující metro bylo slušně nahrazeno tramvajovými linkami X-A a X-B a trasu metra C plně pokrývají autobusy. Metro přitom v normálních podmínkách denně převeze 600 tisíc cestujících, navíc se na městskou dopravu musela spolehnout většina z 200 tisíc občanů, kteří jezdili do dnes uzavřeného centra vlastním vozem. Hlavnímu městu se tak podařil experiment, jak by vypadalo centrum uzavřené automobilové dopravě. Zvládlo se to i při zavřeném metru, tedy se značnou rezervou. O tom, zda akce „Praha bez aut“ bude pokračovat, rozhodnou za měsíc komunální volby.

Zázrak na magistrále

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Pražské tramvajové linky byly podle mluvčí Dopravního podniku Michaely Kuchařové posíleny počátkem září o čtyřicet vozů. „U autobusů není přesné číslo, protože jsou nasazovány flexibilně podle potřeby, linky X-A, X-B a X-C přidáváme tak, jak je potřeba. Ve špičkách mají dvouminutové intervaly,“ doplňuje mluvčí. Automobilový provoz se v Praze po povodních nápadně omezil. „Údaje máme pouze z Nuselského mostu, tam se provoz snížil o 48 %,“ říká vedoucí sekce Ústavu dopravního inženýrství Dopravního podniku Jan Adámek. Doplňuje ho kandidát na primátora za koalici nezávislých a zelených Petr Štěpánek: "Vím, že před povodněmi měla magistrála průjezd asi 110 tisíc osob na den, to je přibližně 90 tisíc aut. Teď poklesl počet osob přepravených automobily na 70 tisíc, ale v pruhu pro autobusy se přepraví až 230 tisíc lidí. Kapacita magistrály se díky…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc