Ještě před půldruhým rokem byly ekonomické i všeobecně zaměřené časopisy přeplněny příběhy malých začínajících internetových firem. Pak přišel v USA první velký pád akcií firem spojených s počítači a internetem - to bylo na jaře 2000 - a média se na chvíli rozpačitě odmlčela. Na podzim loňského roku následoval druhý velký pokles, který už s sebou vzal větší část americké a tím i světové ekonomiky. Internetové firmy se opět staly vděčným tématem, tentokrát s opačným znaménkem. Oproti dřívějším příběhům o začínajících společnostech, jež udělaly úžasnou díru do světa pomocí prodeje přírodní kosmetiky přes web a brzy smetou veškerou konkurenci, se dnes píše hlavně o začínajících společnostech, které se pokusily udělat úžasnou díru do světa pomocí prodeje přírodní kosmetiky přes web, utratily stovky milionů dolarů od investorů a poté zkrachovaly. K tomu se ještě často dodává, že takové plány byly beznadějné od začátku a že to každý musel vědět. Proč tedy mluvit o elektronickém obchodování, když se zdá, že to byl z větší části jen humbuk? Protože nebyl a není. Mediální obraz se jako obvykle od skutečnosti liší. Naděje na úspěch internetových firem nebyla ve skutečnosti nikdy tak velká, jak se o ní mluvilo v letech 1998–2000, a stejně tak jejich dnešní neúspěchy nejsou ani zdaleka tak závažné, jak by se mohlo zdát. Trh se prostě čistí od nereálných projektů a neseriózních lidí. Co má solidní základ, přetrvává. A kromě toho se objevují četné nové možnosti.

B2C, nebo…

27.jpg
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům týdeníku Respekt.
Odemkněte si všech 33 článků vydání zakoupením čísla nebo předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

I. Zadejte své údaje a zvolte způsob platby

Předplatné bude automaticky prodlužováno. Funkci můžete kdykoli zrušit.

Rychlá online platba

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Máte dotazy ohledně předplatného? Neváhejte nás kontaktovat na predplatne@economia.cz nebo +420 217 777 888 (každý pracovní den 
od 7.30 do 17.00, mimo pracovní dobu je k dispozici záznamník).

Platbu kartou i on-line platbu zabezpečuje
Uvedené ceny jsou včetně DPH.

27.jpg
Odemkněte tento článek
Získáte přístup ke všem 33 článkům z tohoto vydání.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na opravy@respekt.cz.
Chcete-li článek okomentovat nebo nás upozornit na chybu, přihlaste se nebo se zaregistrujte. Nejzajímavější příspěvky zveřejníme.

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.

Nejvíce hledáte