0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Téma30. 10. 199414 minut

Jak se stát bohatým a šťastným

Jak se stát bohatým a šťastným

„Stačí chtít a my už zařídíme další,“ tvrdí proroci nové filozofie zvané „přímý prodej“

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

Venku se stmívá díky husté mlze dřív, než je v říjnu obvyklé. Paní Simandlová ještě běží na zahradu pro mrkev a pak už bude vše připraveno. Hosté zatím uždibují v obýváku chlebíčky a hřejí se u krbu. Za chvíli začne Zepter party. Přesně v půl šesté vchází do pokoje hlavní hrdina večera: reprezentant německé firmy Zepter International Karel Prokeš.Vysoký elegantní muž v tmavých kalhotách a vínovém žaketu ze všeho nejdřív rozprostře na připraveném stole firemní ubrus. Na něj pak klade stříbrné nádobí, které s sebou přinesl v obrovském kufru. „Jako kouzelník,“ špitne kdosi. „Můžeme ještě chvilku počkat na pana doktora?“ prosí hostitel. „Chtěl by to vidět celé.“ Když se o deset minut později usadí na gauč i udýchaný opozdilec s manželkou, může seance začít.„Naše nádobí se nedá koupit v žádném obchodě,“ říká nad nablýskanými hrnci Karel Prokeš. „Prodavač za pultem by vám totiž nikdy nemohl vysvětlit všechny jeho výhody.“ Reprezentant má na takový výklad celý večer. Na stole se vedle kastrolů vrší stále nové kuchařské náčiní: poklice, pohárky, sítka a tácky. Ty, které se do kufru už nevešly, mohou hosté vidět alespoň na obrázku. „A teď mám pro vás překvapení,“ napíná pan Prokeš diváky. „Dáme vařit brambory a mrkev, ale maso si osmažíme přímo tady na stole. Akutermické dno našich hrnců totiž udrží teplo tak dlouho, že je to možné.“

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc