0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Ekonomika16. 2. 19928 minut

Vaše peníze nechceme

Stížnosti na služby našich bank lze slyšet všude. Bankovní operace se neuvěřitelně protahují, úředníci za přepážkami jsou pomalí, neochotní a nepříjemní, před okénky se tvoří fronty, které by měly být typickým jevem "nedostatkové", tedy centrálně plánované ekonomiky.

Stížnosti na služby našich bank lze slyšet všude. Bankovní operace se neuvěřitelně protahují, úředníci za přepážkami jsou pomalí, neochotní a nepříjemní, před okénky se tvoří fronty, které by měly být typickým jevem „nedostatkové“, tedy centrálně plánované ekonomiky. Banky nemají zájem otevírat valutová konta, o korunových ani nemluvě. Stížnosti dostáváme i do redakce: Proč vláda nebojuje proti monopolnímu chování našich bank? ptají se čtenáři. Proč vláda nepovolí zahraniční konkurenci v bankovnictví?Podle nových administrativních opatření v největších československých bankách to vypadá, že se drobné klientele nedostane služeb skoro žádných. Drobná klientela totiž není vítána. Proč?

Komerční banka

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

„Běžte raději ke konkurenci,“ říká úřednice Komerční banky (KB) na Václavském náměstí a doporučuje spořitelnu: „Založí vám tam běžný devizový účet bez čekání.“ Důchodkyně se však nenechá odradit, objednává se v KB do další fronty. Tentokrát na březen, konečně už na založení devizového účtu. „Stojí mi to za to,“ vysvětluje, „Komerční banka je nejlepší.“

Komerční banka - to je ono! Tak nějak se Komerční bance podařilo dostat do povědomí veřejnosti. Proč však její agresívní, průrazná reklama neslábne, ani když centrála banky není schopna klienty důstojně obsloužit? Komu je tedy reklama vlastně určena?

K odpovědi na tuto otázku je třeba vědět, že v bankovnickém slangu je velký rozdíl mezi klientem a tzv.…

Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.

Online přístup ke všem článkům a archivu

Články i v audioverzi a mobilní aplikaci
Možnost odemknout články pro blízké
od 150 Kč/měsíc