Bojkot trvá
Eva a Vít Vejražkovi, členové Sdružení výtvarných umělců při Galerii mladých, vystavují v galerii U Melouna, jinak řečeno v galerii "Peithner - Lichtenfels a Čubrda".

Eva a Vít Vejražkovi, členové Sdružení výtvarných umělců při Galerii mladých, vystavují v galerii U Melouna, jinak řečeno v galerii „Peithner - Lichtenfels a Čubrda“. Naše sdružení vyhlásilo nedávno v Respektu bojkot této firmě. Důvodem je podílnictví panasoudruha Čubrdy, který v minulých letech zakazoval vybrané „nehodící se“ výstavy. Později nás zarazilo i tvrzení jeho rakouského partnera, že by se spojil i s ďáblem, aby galerii do Prahy prosadil. Výzvu k bojkotu jsem tehdy vzhledem k aktuálnosti problému napsal a podepsal bez souhlasu valné hromady našeho Sdružení. Později se valná hromada sešla, bojkot potvrdila (nikdo nebyl proti) a podpořila postoj Michala Blažka, který na dr.Z.Čubrdu první upozornil. Pár dnů nato byla v uvedené galerii zahájena výstava manželů Vejražkových, a to v termínu, který odřeklo několik umělců starší generace, jejichž výstavy chtěli galeristé převzít ještě z předchozího výstavního plánu. Vít Vejražka byl na valné hromadě. Co si o tom myslet?
Vyhlášený bojkot galerie U Melounu trvá a vyzýváme k němu opětovně i ostatní výtvarné umělce nejen z naší republiky, ale například i z Rakouska.
Ve sklepní části paláce U Melouna je známý klub. Mnozí hudebníci zde nechtějí vystupovat, návštěvníci si rozmýšlejí, mají-li klub navštívit. Důvody jsou zřejmé. Upozorňujeme však na to, že klub nemá nic společného s dr.Z.Čubrdou, který dřívější schopné a úspěšné organizátory výstav vytlačil z galerie „svými rakouskými penězi“. Do klubu jste zváni a…


Předplaťte si Respekt a nepřicházejte o cenné informace.
Online přístup ke všem článkům a archivu
Mohlo by vás zajímat
Každé varhany mají svou osobnost
Katedrála svatého Víta se po sto letech dočkala nového hudebního nástroje. Zdejší varhany v ničem nepřipomínají hudební nástroj, jaký najdeme na kůru typického českého kostela. Ten zpravidla tvoří několik dřevěných skříní umístěných vedle sebe, nástroj „levitující“ ve svatém Vítu má ale kovové píšťaly obnažené a spojené do jedné řady, jejíž konce jsou připevněné přímo ke stěnám chrámu. Čelo varhan, které návštěvník vidí odspoda, pak svým tvarem připomíná jakousi obří Panovu flétnu ve tvaru motýla. Nástroj je po mnoha odkladech konečně hotový a právě probíhá jeho ladění.









