Všechny publikované články
Na stopách zločinu v České filharmonii
Okřídlené heslo, které si kdysi vetknul na svůj štít hudební festival Pražské jaro, hlásá: Hudba sbratřuje národy! Ušlechtilá idea, zrozená z osvícenského světoobčanství, se však v moderních českých dějinách dostávala až příliš často do křížku s jiným ušlechtilým heslem: Národ sobě!
Za co se v Česku bude trestat kriminálem
Miroslav Grebeníček nepatří k mediálně všudypřítomným hvězdám české politiky. Důvěrně ho znají vlastně jen čtenáři komunistických Haló novin, Naší pravdy a účastnící stranických mítinků. Většina lidí je tak ochuzena o jeho myšlenky a nevšední, takřka básnickou imaginaci.
Co s absolutní obětí v pragmatické době
Nenápadným, avšak příznačným rysem polistopadové éry je značně rezervovaný vztah české veřejnosti k výročím. "Historicky významné dny" ztratily pro větší část společnosti zavazující platnost žitého odkazu, oproti nedávné minulosti také přestaly fungovat jako magická roznětka vzdoru anebo povinný rituál úcty.