Úspěch FAMU
Barbie s Elektřiným komplexem a útěk ze sekty. Dva studentské filmy zaujaly Cannes
Prestižní festival vybral do soutěže La Cinef snímky Darii Kashcheevy a Petra Pylypčuka
Dvě dospívající dívky vzdorující mužským autoritám a hledající samy sebe jako cestu z traumatu se podívají do Cannes – coby hrdinky dvou filmů pražské FAMU, které prestižní francouzský festival vybral do studentské soutěže La Cinef. Prvním je očekávané psychoanalytické drama Electra režisérky Darii Kashcheevy kombinující animaci a hranou akci, kterým autorka po studentským Oscarem oceněné Dceři pokračuje ve své tvorbě. Druhým hraný snímek Osmý den studenta katedry režie Petra Pylypčuka, který vypráví o pokusu o útěk z náboženské komunity.
Snímky uspěly mezi dvěma tisícovkami přihlášených děl z filmových škol celého světa a dostaly se do výběrové šestnáctky titulů, kde jsou filmy od Indie přes Jižní Koreu po Maroko. La Cinef je jednou z menších, vedlejších sekcí Cannes. Během festivalu ji zastíní další sekce v čele s hlavní soutěží a o krátkých studentských filmech světový tisk referovat příliš nebude. Co tedy uvedení v Cannes v reálu znamená?
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si článek zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].