0:00
0:00
Astrounat Brázda
Odvaha nejen číst

Denní menu27. 10. 20163 minuty

HBO má nové majitele. Jak to bude s pokračováním Hry o trůny?

Arya Stark • Autor: HBO

Někdejší telekomunikační gigant AT&T nechce čekat, až definitivně ztratí půdu ve svém tradičním oboru, a oznámil o víkendu koupi mediálního a filmového impéria Time Warner. Transakce v hodnotě 85 miliard dolarů je největším mediálním obchodem od roku 2001.

Time Warner je továrnou na filmovou a televizní produkci, spadají pod něj značky Warner Bros., CNN, TBS, TNT a v neposlední řadě perla jménem HBO. Ovládnutí placeného kanálu, kde dnes vzniká globálně nejsledovanější televizní tvorba, bylo pro AT&T bezesporu jedním z hlavních cílů celé operace. Dost možná jsme tu svědky historického milníku pro budoucnost televizního vysílání, míní server Quartz, a přidává prognózu, co se může s HBO pod novými majiteli stát.

↓ INZERCE
Inzerce Budvar
Inzerce Budvar

V nejbližší době nic – obchod se teprve teď dohodl a jeho provedení včetně všech regulatorních a antimonopolních procesů může klidně trvat rok. Fanoušci Hry o trůny vědí, že tou dobou už budou mít za sebou další, v pořadí sedmou řadu, která se začne vysílat příští rok v létě. Šéf AT&T Randall Stephenson se dušuje, že s dojnou krávou HBO rozhodně nechce nijak manipulovat. “Dal jsem Jeffovi (Jeff Bewkes je výkonným ředitelem Time Warner) jasně najevo, že tým, který dal dohromady, je pro celý tenhle obchod nesmírně důležitý,” avizoval Stephenson hned po oznámení koupě s tím, že fungování HBO dál zůstane pod kontrolou stávajících struktur Time Warner.

Jenže AT&T je telefonní firma a Time Warner je showbyznys. Obě firmy jsou natolik odlišné, že spojení jejich fúze půjde z hlediska kartelového dohledu hladce. Ovšem odlišnost není při firemních fúzích pokaždé žádoucí, míní Quartz. HBO má v Hollywoodu jedinečnou pověst díky tomu, jakou dává filmařům svobodu.

Příklad? Když tvůrci Hry o trůny řeknou, že seriál musí skončit, protože tak je to pro jejich dílo správně, což se má stát v roce 2018, v HBO se to bere jako fakt. Produkce si tím sice podřízne zlaté tele, ale filmařům taková svoboda imponuje, a tak HBO zůstává magnetem pro ty nejlepší v branži a šéfům se velkorysost ve finále bohatě vrací. Pokud ale akcionáři AT&T mají mít z nové obří investice nějaký prospěch, dřív nebo později se objeví otázka sledovanosti a tržeb z kabelového vysílání – a pak se můžeme ptát, jestli Stephenson nemluvil do větru.

Tiskové prohlášení, které obchod doprovázelo, zní zajímavě pro mediální manažery celého světa. Cílem prý jsou mj. nové formáty původního video-obsahu pro mobily a sociální sítě, protože – a pozor, tohle je zformulováno opravdu dobře – “budoucnost videa je v mobilech a budoucnost mobilů je ve videu”. HBO je z tohoto pohledu pro AT&T zásadním přínosem a je navýsost pravděpodobné, že půjde o privilegovanou značku, která poroste – ale která bude k úspěchu společného podniku muset také co nejvíc přispět.


Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].