„Čím je Oscar pro film, čím je Nobelova cena pro mír, tím je časopis Wallpaper skoro pro všechno ostatní,“ píše se v anglickém časopise Wallpaper. Za měřítko všech věcí, hlavně těch cool, je považován sám sebou i zbytkem světa. Proto nás zajímá, co dostalo jejich Design Award, kterou uděluje porota složená z jedinců s „nadpřirozeným citem pro to, co se nosí a co se nosit má a musí“. Hodnotilo se skutečně skoro všechno. Kategorie byly například nejlepší ovladač, nejlepší tajná zásuvka a nejlepší pochutina.
Tu vyhrála Société-Orignal z Quebecu. Spolupracuje s místními farmářskými rodinami a vyrábějí lahůdky „vně rámce obvyklých produktových definic a běžných konvencí“, z čehož pak vznikne například zavařenina z nedozrálých bobulí bezu kanadského marinovaných v soli a octu, které tímto získají „vůni mořských řas a chuť čerstvých hroznů“.
Tohle teď jedí lidé s citem pro to, co se nosí. A někdy si u toho i stříhají nehty, aby to bylo ještě víc „vně konvencí“. V kategorii nejlepší přípravek pro krásu zvítězil Klhip (www.klhip.com), čili „absolutní revoluční štípátko na nehty ověnčené mnoha cenami“, jak to popisuje výrobce. Vypadá zhruba jako štípátko na nehty.
Mashpi Lodge | An Expedition Hotel">Mashpilodge, minimalistická skleněná stavba obklopená papoušky a orchidejemi uprostřed deštného pralesa v Ekvádoru. A samozřejmě, nesmíme zapomenout na cenu za nejlepší ponožky.
Vítězem se stává… chvilka napětí… ponožka Pantherella z anglického vlněného kašmíru (www.pantherella.co.uk). Vklouznout do ní prý přináší „nejdekadentnější ze všech rozkoší“. A lidé s citem pro to, co se nosí, ponožky bez rozkoše zásadně nenosí. Více na www.wallpaper.com.
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].