Čas od času se stále ještě objevuje debata, zda je komiks plnohodnotné, umělecky podnětné médium. V tu chvíli je jméno Alana Moora vždy po ruce. Jeho zásadní komiksy jsou vesměs rozsáhlá díla, jejichž vážnost je podpořena spokojenými fanoušky, kritickým konsenzem… nebo prostě kily, kterými by šla opozice v nouzi uzemnit stejně jako argumenty.
Dekonstrukce superhrdinského mýtu ve Watchmenech neboli Strážcích, kteří se dočkali filmové i seriálové adaptace. Nenávistí k Margaret Thatcher poháněná dystopie V jako Vendeta. Hororový thriller Z pekla propojující Jacka Rozparovače s královskou rodinou a filozofií architektury měst i dějin. Ztracené dívky, které využily národní zásobu růžové k příběhu, v němž populární hrdinky jako Alenka (co sledovala králíka) či Dorotka (co zabloudila z Kansasu) s pomocí pornografie definují traumata 19. i 20. století. Nebo obsáhlý hororový esej Providence o Lovecraftovi, rasismu a úloze kosmického děsu v současné americké společnosti.
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 29 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].