Rozhovor: Andres Serrano
Čím hrůznější, tím lepší
S Andresem Serranem o kráse, skandálech a focení Donalda Trumpa
Těžko hledat jiné umělecké dílo, které v posledních desetiletích budilo větší pozdvižení než jeho fotografie z roku 1987 zachycující Ježíše na kříži ponořeného v jisté tělní tekutině. Piss Christ (Kristus v moči) vyvolal vzrušené debaty v americkém Kongresu, v průběhu let byla fotografie při výstavách několikrát poničena, ale také odstartovala hvězdnou kariéru Andrese Serrana. Umělce, pro nějž se spojení lesklé reklamní formy s provokativním či hrůzným obsahem stalo typické. Aktuálně to zachycuje i velkoryse provedená retrospektiva nazvaná Infamous Beauty, kterou minulý týden autor osobně zahájil v pražském DOXu. Dotýká se v ní náboženství, mučení, rasismu i temné minulosti Spojených států.
Obsahem vašich fotografií je skoro vždy zlo. Formou je ale krása. Je to tak?
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 50 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].