V jednadevadesáti letech zemřel slavný art director a marketér George Lois
V roce 1960 přišel do reklamní agentury Papert Koenig Lois šéf společnosti Haloid-Xerox s tím, že by rád propagoval nový kopírovací stroj. Zástupce agentury George Lois zákazníkovi nadšeně navrhl, že mu připraví skvělou televizní reklamu, která značku proslaví. Narazil, klient chtěl reklamu jen v odborném tisku pro pár tisíc lidí, a tak odešel. Druhý den se ale ozval znovu a začala se psát nová historie reklamy.
Ta tehdy pracovala s romantickými obrazy rodin, krajiny a společnosti. George Lois ale chtěl poutat pozornost. Natočil proto reklamu, kde rozmnožovací stroj obsluhuje malá holčička. Tak jednoduché to je. Když se vysílala v televizi, přišla stížnost na Federální obchodní komisi, že jde o lživou reklamu, protože to dítě nezvládne. Lois pozval komisaře do své agentury, ale místo holčičky přivedl šimpanze, který dokázal stroj naprosto brilantně ovládat. A když už byl u toho, natočil s šimpanzem i reklamu. Slavila obří úspěch, obchodní plány vytyčené na několik let dopředu splnila firma za pár měsíců.
V roce 1962 oslovil Loise šéfredaktor časopisu Esquire Harold Hayes a zeptal se ho, jak by změnil titulní strany jeho časopisu. Chvíli si spolu povídali, a když Hayes řekl, že titulní strany vznikají na základě kolektivní debaty vedení redakce, nemohl uvěřit svým uším. Šéfredaktorovi vysvětlil, že to nemůže určovat…
Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.
Odemkněte si všech 43 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.
Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:
Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].