Pozadí astronaut Brázda
Pozadí astronaut Brázda
Často hledáte, jak…

Agenda

Emotivní – a příliš marginální

Středočeský kraj kvůli úsporám omezuje tratě

Předminulý týden bylo na obvykle ospalém mladoboleslavském nádraží docela živo. Svézt se po lokální trati do obce Mšeno přijel ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO), který – jak říká – nesouhlasí s tím, aby byly intervaly vlaků omezené, což na konci července schválili radní Středočeského kraje. Kraj má v plánu zrušit či omezit 12 tratí a ministrova akce měla dát veřejnosti najevo jeho nesouhlas. O tom, jak tento postoj přetavit v život, se mělo podle slibu ministra diskutovat minulý týden. Ministr ale slíbenou schůzku s generalitou kraje přesunul na konec srpna. Tehdy si mají obě strany finálně vyjasnit, jaký osud zmíněných 12 lokálních tratí čeká.

Návrh zrušit či omezit 12 lokálek přednesl radní pro dopravu Petr Borecký (STAN). Rozhodnutí padlo na základě analýzy Integrované dopravy Středočeského kraje (IDSK), podle níž by kraj měl ušetřit 52 milionů korun. Radní argumentují tím, že jsou tratě málo využívané, případně že stanice jsou často zcela mimo současná centra obcí.

Podle Boreckého kraj nemůže dlouhodobě posílat peníze z rozpočtu na dopravu, kterou ročně využije jedno a půl procenta lidí. „Je to vlastně marginální problém, i když emocionální. Ve své podstatě je to ale banalita,“ myslí si. Podle radního není rozumné ani řešení, kdy by se o financování dlouhodobě málo využívaných tratí staral stát, respektive ministerstvo dopravy. „Držíme v provozu něco, co používá pár nadšenců za poměrně dost peněz. Musíme se oprostit od pocitu, že se to vždycky nějak zaplatí,“…

Tento článek je v plném znění dostupný předplatitelům.

Odemkněte si všech 41 článků vydání zakoupením předplatného. Pokud jste již předplatitel/ka, přihlaste se.

Pořízením předplatného získáte přístup k těmto digitálním verzím už v neděli ve 12 hodin:

Respekt.cz
Android
iPhone/iPad
Audioverze

Pokud jste v článku našli chybu, napište nám prosím na [email protected].